"مرکز رسانه‌ای شیرازه" در حرکتی تازه و بدیع تیزری حرفه‌ای و داستانی برای کتاب" دختر شینا " ساخته است. کاری که بسیاری از ناشران قدیمی و شبه‌روشنفکر نه حوصله اش را دارند و نه توانش را.

گروه فرهنگی مشرق- یک برش از فرهنگ و هنر همانطور که از اسمش پیداست قصد دارد در هر بخش، به چند ماجرا در حوزه فرهنگ و هنر بپردازد. ماجراهایی که شاید دانستن گزارش رویداد آن، خالی از لطف نباشد. در این مجال به حواشی برگزارنشدن دیدار وزیر ارشاد با آیه‌الله مکارم و ساخت تیزر سینمایی دختر شینا خواهیم پر داخت.

1- تکرار تناقض گویی؛ بعد از اپرای عاشورا، این‌بار دیدار با مراجع

 ماجرای دیدار جنتی با مراجع هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند. علی جنتی که به دیدار چندتن از مراجع تقلید رفته‌بود و اخبارش منتشر می‌شد ترجیح داد به دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی نرود. نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد درپاسخ به سوال خبرنگاری که معتقد بود دیدارنکردن جنتی با آیت‌الله مکارم دلیل دیگری دارد بدون درنظر گرفتن دیدار محمدجواد ظریف در همان روز با آیت الله مکارم شیرازی در ادعایی عجیب اظهار داشت: این که با بعضی از مراجع ملاقات نداشتند به دلیل برنامه‌ریزی از قبل این دفاتر بوده است. کسالت آیت‌الله مکارم شیرازی دلیل عدم دیدار ایشان با وزیر ارشاد بود و بحث اینکه آیت‌الله مکارم ایشان را نپذیرفتند مطرح نبوده است.

از کار بدیع جوانان مومن و انقلابی تا دردسر تازه وزیر ارشاد

به فاصله چند ساعت فرزند  آیت‌الله مکارم شیرازی به این سخنان واکنش نشان داده و اینگونه توضیح می دهد که:«نه کتبا و نه شفاها از سوی دفتر ایشان(وزیر ارشاد) از ما درخواست وقت برای ملاقات نشده بود، ولی اگر درخواستی هم می‌شد آقا قبول نمی‌کردند هرچند این درخواست انجام نشده بود.»

امروز هم دفترحضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی علت عدم موافقت ایشان با درخواست ملاقات وزیر ارشاد را انتقادات این مرجع تقلید به انتشار برخی کتب‌، فیلم‌ها و موسیقى‌ها با مجوز وزارت ارشاد دانست.
در این پیام آمده‌است: بنا نداشتیم درباره عدم ملاقات حضرت آیت‌الله العظمى مکارم شیرازى (مدّظلّه) با وزیر محترم ارشاد ورود پیدا کنیم ولى چون در رسانه‌ها اخبار ضد و نقیضى منتشر شد، ناچار به توضیح زیر شدیم: حقیقت این است که معظّم‌له به بخشى از کتب‌، فیلم‌ها و  موسیقى‌ها که از طرف وزارت محترم ارشاد منتشر شده است، ایرادات اساسى دارند؛ اگر اصلاح شود نه تنها ملاقات مى‌کنند بلکه قدردانی و تشکر نیز خواهند کرد، ولى در صورت عدم اصلاح این موارد ملاقات کردن مهر تأیید بر آنها است.

از کار بدیع جوانان مومن و انقلابی تا دردسر تازه وزیر ارشاد

این چندمین بار است که سخنگوی ارشاد یا از احوالات محل ماموریتش خبر ندارد تا ترجیح می‌دهد خبر نداشته‌باشد. همین چند هفته پیش بود که موضع ارشاد درقبال ماجرای آوازخوانی زنان در اپرای عاشورا موجب تعجب و تاسف مردم شد.

2- جوانان مومن و انقلابی و یک کار جدید

مقام معظم رهبری چندبار در سخنانشان بر میدان دادن و حمایت از جوانان مومن و انقلابی تاکید کردند. جوانانی که با غیرت و تعصب دینی و اسلامی برای آباد ساختن کشورشان از هیچ کاری دریغ ندارند. حالا همان جوان‌ها برای اولین بار کار بزرگی انجام داده‌اند. کاری که خیلی از باتجربه‌ها از انجامش ناتوان بوده‌اند. "مرکز رسانه‌ای شیرازه" در حرکتی تازه و بدیع تیزری حرفه‌ای و داستانی برای کتاب" دختر شینا " ساخته است. کاری که بسیاری از ناشران قدیمی و شبه‌روشنفکر نه حوصله اش را دارند و نه توانش را. همیشه هم بهانه و توجیهشان تاوضاع بد اقتصادی و نداشتن بودجه و ...بوده‌است. حال آنکه اغلبشان شرایط اقتصادی خوبی دارند و عدد سفرهای فرنگشان هرسال بیشتر می‌شود.
اولین تیزر سینماییِ کتاب، شنبه 30 آبان با محوریت کتاب «دختر شینا» در سینما آزادی رونمایی می‌شود و هم‌زمان با آخرین روز هفته کتاب، مراسمی با حضور نویسندگان و سینماگران با موضوع هم‌راهی کتاب و سینما، برگزار می‌شود.

از کار بدیع جوانان مومن و انقلابی تا دردسر تازه وزیر ارشاد

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در این تیزرِ سینمایی، برشی از کتاب را بازسازی کرده‌اند. این تیزر سینمایی به تهیه‌کنندگی «مرکز رسانه‌ای شیرازه» و کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا ساخته شده و قرار است در این مراسم با حضور بازیگران و عوامل آن رونمایی شده و پس از آن نیز در تلویزیون و پیش از فیلم‌های سینمایی در سینماهای سراسر کشور به نمایش در آید.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس